Opus Haute Définition e-magazine

Francesca Aspromonte

Maria & Maddalena

Francesca Aspromonte (soprano). Boris Begelman (violon). I Barocchisti. Diego Fasolis (direction)

Pentatone PTC 5186 867, Bertus

CD stéréo

Pour son deuxième enregistrement sous label Pentatone, la soprano italienne, Francesca Aspromonte, explore la figure double de Marie, au travers des oratorios de Giovanni Lorenzo Lulier (1662-1700) "Oratorio à 6 pour la Nativité du Rédempteur", Giovanni Battista Bononcini (1670-1447) "La Conversion de Madeleine", Leopoldo I d’Asburgo (1640-1705) "La crucifixion pour Grazia (Draghi)", Antonio Caldera (1670-1736) "La Madeleine aux pieds du Christ", Giacomo Antonio Perti (1661-1756) "La Sépulture du Christ" et "Jésus au Sépulcre", George Frideric Handel (1685-1759) "La Résurrection", Alessandro Scarlatti "La Sainte Annonciation". Accompagnée par le violoniste Boris Begelman, sur certaines œuvres, Francesca Aspromonte offre un programme audacieux et original, mené par une voix idéale, riche en émotion. Diego Fasolis dirige, l’ensemble I Barocchisti, avec ce qu’il faut d’attention pour une osmose musicale des plus réussies. Un bonheur vocal, tout simplement.

Jean-Jacques Millo

For her second recording on the label Pentatone, the Italian soprano, Francesca Aspromonte, explores the double figure of the Virgin Mary and Mary Magdalene, through the oratorios of Giovanni Lorenzo Lulier (1662-1700) “The Conversion of Magdalene,” Leopoldo I d’Asburgo (1640-1705) “The Crucifixion for Grazia (Draghi),” Antonio Caldera (1670-1736) “Magdalene at the Feet of Christ,” Giacomo Antonio Perti (1661-1756) “The Sepulture of Christ” and “Jesus at the Sepulture,” George Frideric Handel (1685-1759) “The Resurrection,” Alessandro Scarlatti “The Holy Annunciation.” Accompanied by the violinist Boris Begelman on certain works, Francesca Aspromonte offers an audacious and original program, championed by an ideal voice, rich in emotion. Diego Fasolis conducts the I Barocchisti ensemble with just the right attention for a most successful musical osmosis. Here is vocal heaven, quite simply.

Translation Lawrence Schulman

Visuel